We kijken 44 minuten per week in folders

25-05-2012 (08:42) - Marketing

 De gemiddelde Nederlander besteedt 44 minuten per week aan het lezen van folders. Op jaarbasis komt dit neer op 38 uur, bijna een volle werkweek. Met het doorbladeren van folders kan de consument 33% besparen op de dagelijkse boodschappen. Dit zijn enkele resultaten uit recent onderzoek van de Consumentenbond en het jaarlijkse DDMA Thuis Binnen Bereik-onderzoek naar het bereik, respons en waardering van huis-aan-huis folders dat is gepubliceerd.

Ondanks de economische crisis en de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, blijft de folder populair onder zowel winkeliers als consumenten. Het aantal folders per huishouden is in 2011 wel licht gedaald van 36,9 naar 36,5 folders per week. Daarentegen is de overall waardering voor het medium door consumenten nog nooit zo hoog geweest: de huis-aan-huis folder krijgt een 7,4 als rapportcijfer.
 
Naast het bereik meet het onderzoek ook de waardering en aantrekkelijkheid van alle verspreide folders in 2011. De scores van een folder worden op deze drie aspecten opgeteld tot de TBB-score. De maatstaf voor de Gouden Deurmat, de prijs voor de beste consumentenfolder van het jaar. Gistermiddag is tijdens het jaarlijkse congres ‘Dag van de Brievenreclame’ de Gouden Deurmat uitgereikt aan Kruidvat. Nummers 2 en 3 waren de folders van Albert Heijn en Aldi.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch