WK prima aanleiding voor nieuwe kijkbuis

02-07-2010 (09:43) - Marketing

Een kwart van de Kieskeurig.nl bezoekers heeft speciaal voor het WK een nieuwe tv aangeschaft. Dit blijkt uit een enquête, die vergelijkingssite Kieskeurig.nl heeft uitgevoerd onder 900 respondenten. Bijna 85% kiest er voor om het WK thuis te kijken. Hiervan kijkt een groot gedeelte de wedstrijden op een Samsung tv (30%) of een Philips tv (25%).

De NOS zendt dit jaar voor het eerst het WK in HD (High-definition) uit. Uit de enquête blijkt dat men het daarom belangrijk vindt om de voetbalwedstrijden in HD beeld te zien. Daarnaast zijn het formaat en de kwaliteit van het beeld van groot belang. Bijna de helft kijkt de wedstrijden ook daadwerkelijk op een HDTV. 31% kijkt het WK op een 32 tot 37 inch scherm en 6% kijkt dit op een scherm groter dan 46 inch.

De helft van de WK-kijkers maakt gebruik van een home cinema set om op deze manier zo optimaal mogelijk van het WK inclusief de vuvuzela's te genieten. De andere helft gebruikt het reguliere geluid van de tv of ze gebruiken losse boxen. De respondenten zijn vrij voorzichtig als het gaat om uitspraken over welk land het WK gaat winnen. Toch denkt 23% dat Nederland op 11 juli aanstaande de beker mee naar huis neemt, 25% denkt dat we in de halve finale terecht komen en 33% ziet ons aanstaande vrijdag winnen van Brazilië.
 


Bureaus

Media

Economisch