WK was goudmijn voor Bol.com

12-07-2010 (09:30) - Marketing

Bol.com zag in de aanloop naar de verloren finale een run op populaire WK-producten. Veel Nederlanders bestelden op de valreep nog een tv om te zorgen dat zij optimaal de finale konden beleven. De gemiddelde bol.com-klant gaf hierbij de voorkeur aan LED. 

Over de hele WK-periode zag bol.com een groei in het aantal tv’s dat verkocht werd. Maar het blijft niet enkel bij televisies. Ook sfeerverhogende artikelen zoals cd’s met de beste hits en dvd’s met eerdere goals vonden gretig aftrek. De afgelopen dagen liet bijvoorbeeld de cd ‘538 – WK 2010 voetbal’ een verdubbeling in verkopen zien. Het officiële WK-boek werd naarmate de zondag naderde steeds populairder en met het oog op de huldiging schaffen mensen ook vast een oranje camera aan.

Voor de periode na de finale staan ook al de nodige producten op de planning. Zo verschijnt er een dvd met de hoogtepunten van dit WK en zullen er sowieso drie boeken bijkomen die verhalen over dit Oranje. De verwachting is dat deze producten ook bijzonder goed zullen verkopen.  
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch