Zonnatura tevreden met resultaten campagne

30-07-2013 (08:07) - Marketing

De nieuwe landelijke Zonnatura-campagne ‘Wat is er met ons eten gebeurd?’ is volgens de voedselfabrikant goed verlopen, zo blijkt uit reacties op social media, een marktonderzoek en een stijging van de verkoop van Zonnatura-producten. 
 
Zonnatura is in april gestart met een campagne, bestaande uit tv-commercials, social media en samplingacties rondom muesli. Met de campagne wil het voedingsmerk de consument prikkelen en nieuwsgierig maken naar zo bewust en natuurlijk mogelijke voeding. Hierbij sluit Zonnatura aan bij de huidige trend naar meer puur en authentiek eten en zet het de filosofie voort van haar oprichter en kruidenexpert Willem Smits. De filosofie van Zonnatura wordt verbeeld in de Zonnatura moodfilm 
 
De tv-commercial ging gepaard met samplingacties op stations en een social media actie waarbij deelnemers 1 jaar lang gratis muesli konden winnen. Binnen één dag kwamen er al ruim 5.500 aanvragen voor samples binnen en inmiddels is het aantal Facebook fans verdrievoudigd naar ruim 15.700.
 

 


Bureaus

Media

Economisch