Aandeel internet minimaal bij dagbladen

26-08-2008 (10:48) - Media

Internet komt er nog altijd bekaaid af bij de uitgevers van dagbladen. Toch stijgen de omzetten gestaag. De afgelopen weken publiceerden Wegener en Telegraaf Media Groep de bedrijfsresultaten over 2008.
Terwijl de inkomsten voor de dagbladen onder de druk staan, is de internetomzet bij Wegener gestegen tot 8,8 miljoen euro (+ 21,2 procent). Daarmee komt het aandeel internet op een bescheiden 2,5 procent (tegen 2,1 procent vorig jaar).
Bij TMG is de internetomzet gestegen van 14,3 miljoen euro in het eerste halfjaar 2007 naar 17,1 miljoen euro (+ 19,6 procent) in dezelfde periode in 2008. Daarmee komt het aandeel internet bij TMG op 4,8 procent (tegen 4,7 procent vorig jaar). Nog lang geen 15 procent, zoals Marianne Zwagerman eind vorig jaar zichzelf als doelstelling stelde voor 2009.

Marketingfacts

Bureaus

Marketing

Economisch