Bereik websites tijdschriften stijgt sterk

12-08-2008 (10:01) - Media

Het bruto bereik van de websites van tijdschriften die zijn aangesloten bij de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en die worden gemeten door Stichting Internetreclame (STIR), is in juni 2008 gestegen naar 9,95 miljoen. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van juni 2007. De belangrijkste reden voor de stiging is het toegenomen aantal sites dat wordt geregistreerd. Dezelfde sites uit juni 2007 komen nu op een bruto bereik van 6,2 miljoen, wat nog altijd een stijging is van 38 procent. Het gemiddelde sitebezoek is gelijk gebleven met 2,7. Dat blijkt uit de bereikcijfers van STIR.
Kieskeurig, Elsevier, Voetbal International, Autoweek en Sportweek vormen de top 5 van best bezochte internetsites van publiekstijdschriften en laten allen een sterke groei zien ten opzichte van juni 2007 (met uitzondering van Kieskeurig, want niet opgenomen in de rapportage van 2007).

Marketingfacts

Bureaus

Marketing

Economisch