Discovery bereikt record marktaandeel

04-08-2008 (10:26) - Media

Discovery Channel en Animal Planet behaalden voor het eerst samen een marktaandeel van 5,0 procent in de doelgroep M20-49. De landelijke dekking van Animal Planet sinds 1 juli 2008, verstevigt de positie van Discovery Networks Benelux als derde commerciële zendergroep van Nederland in de grootste doelgroep 20-49 jaar. Bovendien was de maand juli voor zowel Discovery Channel, met een marktaandeel van 4,2 procent in de doelgroep M20-49, als Animal Planet, met een marktaandeel van 1,2 procent in de doelgroep 20-49, een recordmaand. Animal Planet is hiermee voor het eerst groter dan National Geographic.

Met een marktaandeel van 4,2 procent zet Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, de stabiele groei door die de zender heeft ingezet. Opnieuw laat Discovery Channel zenders als Comedy Central en RTL8 ver achter zich en is Discovery Channel de onbetwiste tiende zender van Nederland (M20-49). De maand juli laat een stijging van 47 procent zien ten opzichte van 2007. De zender bereikt 10 miljoen kijkers per maand.
Animal Planet, de enige zender voor en door dierenliefhebbers, laat met een marktaandeel van 1,2 procent in juli (20-49), een ongekende groei zien van 90 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2007. Discovery Networks Benelux verklaart de groei door de landelijke dekking sinds 1 juli van dit jaar en de marketingcampagne in Amsterdam en Rotterdam.

Bureaus

Marketing

Economisch