DPG Media verkoopt Scoupy aan oprichters
17-08-2020 (14:29) - Media
DPG Media verkoopt de activiteiten van Scoupy terug aan Effective Media & Marketing, eigendom van de oprichters van Scoupy. DPG Media houdt focus op de FMCG-markt met onder meer Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht.
Scoupy, start-up van het jaar 2013 en vooral bekend van de cashbackacties in de supermarkt, heeft de financiële verwachtingen onvoldoende waar kunnen maken. Dit heeft geleid tot een strategische heroriëntatie. In dit kader zijn ook gesprekken gevoerd met de oprichters, met de vandaag aangekondigde verkoop tot gevolg.
Valentijn Bras, oprichter van Scoupy en mede-eigenaar van Effective Media & Marketing: “Scoupy is een prachtig bedrijf met sterke proposities en een goede naam. Natuurlijk zijn er de laatste tijd ook hobbels geweest, zeker in de periode met corona. Wij zien een mooie toekomst in combinatie met onze andere activiteiten, zoals Effective Promotions, Hiiper en We Pack It. We gaan nu eerst de basis op orde brengen. Zorgen dat het bedrijf stevig staat en doet waar het goed in is: klanten in de FMCG-markt helpen met het realiseren van activatie en penetratie, gecombineerd het leveren van kopersdata en insights.”
Scoupy wordt verkocht aan de oprichters, die hiertoe Scoupy Nederland B.V. hebben opgericht. Dit is officieel de kopende entiteit en deze B.V. wordt op termijn ondergebracht onder Effective Media & Marketing.
Doel is de verkoop voor het eind van deze maand af te ronden. Dit is onder voorbehoud van positief advies van de Ondernemingsraad. Alle lopende campagnes en afspraken blijven bestaan en worden conform contract uitgevoerd.
Valentijn Bras, oprichter van Scoupy en mede-eigenaar van Effective Media & Marketing: “Scoupy is een prachtig bedrijf met sterke proposities en een goede naam. Natuurlijk zijn er de laatste tijd ook hobbels geweest, zeker in de periode met corona. Wij zien een mooie toekomst in combinatie met onze andere activiteiten, zoals Effective Promotions, Hiiper en We Pack It. We gaan nu eerst de basis op orde brengen. Zorgen dat het bedrijf stevig staat en doet waar het goed in is: klanten in de FMCG-markt helpen met het realiseren van activatie en penetratie, gecombineerd het leveren van kopersdata en insights.”
Scoupy wordt verkocht aan de oprichters, die hiertoe Scoupy Nederland B.V. hebben opgericht. Dit is officieel de kopende entiteit en deze B.V. wordt op termijn ondergebracht onder Effective Media & Marketing.
Doel is de verkoop voor het eind van deze maand af te ronden. Dit is onder voorbehoud van positief advies van de Ondernemingsraad. Alle lopende campagnes en afspraken blijven bestaan en worden conform contract uitgevoerd.