MMA Social Media Monitor bereiksdata opgenomen in Retriever

21-04-2020 (10:42) - Media

De social media bereiksdata van de Magazine Media Assosiatie (MMA) worden met ingang van 21 april in de mediadatabase van Retriever Media Informatie B.V. opgenomen. Dat meldt MMA.
 
De MMA publiceert elk kwartaal haar Social Media Monitor. Retriever Media verrijkt vanaf nu dus elk kwartaal haar database met deze social media cijfers. Van ruim 120 magazinemerken worden de nieuwste social media bereiksdata aan Retriever.nl toegevoegd. De vijf belangrijke sociale netwerken, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en Youtube, ijn in de monitor meegenomen. In Retriever.nl wordt het aantal likes/followers van het voorgaande kwartaal per mediamerk in een duidelijk leesbare staafdiagram getoond. Hiermee biedt Retriever in samenwerking met de MMA meer inzicht in het bereik van commerciële samenwerkingen binnen social media kanalen.
 
Harriet Koetsier, managing director Retriever Media Informatie over de samenwerking: 'Social media kanalen kunnen een belangrijk extra bereik realiseren voor adverteerders binnen samenwerkingen met magazines. Door het publiceren van de bereiksdata van de MMA Social Media Monitor krijgen mediaplanners, PR managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van het potentiële bereik.' Nancy Detrixhe, research manager MMA vult aan: 'De Magazine Media Associatie is blij dat de social media cijfers een breder platform krijgen door in de database van Retriever te worden opgenomen. Op deze wijze wordt het 360 bereik van magazinemerken beter waarneembaar voor een grotere doelgroep.'
 

Bureaus

Marketing

Economisch