Ned 1 marktleider met Olympische Spelen
11-08-2008 (10:55) - Media
Nederland 1 is nog steeds marktleider, met in de afgelopen week een marktaandeel van 21,8 procent in het tijdvak 18-24 uur. De Olympische Spelen zullen de zender flink wat extra kijkers opleveren, maar volgens de Stichting Kijkonderzoek zullen de onhandige uitzendtijdstippen van de wedstrijden de kijkcijfers flink drukken. De beelden zijn vanwege het tijdverschil vooral 's nachts en in de vroege ochtend te zien, en zullen mensen vaker uitwijken naar internet overdag.Nederland 1 behaalde over de hele dag gemeten een marktaandeel van zelfs 27 procent. Het aandeel van de publieke omroep kwam uit op 35 procent, gevolgd door RTL Nederland (24,8 procent) en SBS Boradcasting (23,9 procent). De best bekeken programma's worden gedomineerd door de Olympische Spelen en het nieuws van de drie mediabedrijven.