Volkskrant en DAG werken met WebAds

01-07-2008 (10:29) - Media

PCM Media en WebAds Interactive Advertising zijn een samenwerking aangegaan om de mobiele sites van de Volkskrant en DAG te exploiteren. PCM Media ziet in de mobiele markt groeipotentie voor zowel nieuwsconsumptie als advertising. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon voor het lezen van nieuwsberichten, waarmee de mobiele telefoon voor adverteerders een steeds interessanter medium wordt. Als voorloper op het gebied van Mobile Advertising en als exploitant van meer dan vijftien mobiele sites is WebAds een logische partner voor PCM Media. De andere mobiele websites van de verschillende PCM Nieuwstitels zullen later dit jaar worden toegevoegd aan het mobiele netwerk van Webads.
 
WebAds zal zich in eerste instantie gaan bezighouden met de verkoop van advertentieruimte op de mobiele websites van DAG en de Volkskrant. DAG is sinds een jaar online en heeft nu al een mobiel bereik van 255 duizend pageviews per maand. De Volkskrant volgt met een maandbereik van 200 duizend mobiele pageviews onder een overwegend hoger opgeleide doelgroep. De andere mobiele websites van de verschillende PCM nieuwstitels worden later dit jaar aan het mobiele netwerk van WebAds toegevoegd.

Bureaus

Marketing

Economisch