FONK magazine
Editie #422 Rotterdam editie 2025
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

De jeugd stelt ook geregeld vragen aan ChatGPT
NMO: kinderen anno 2025 gek op digitale én papieren media
11-09-2025 (09:26) - Kinderen tussen de 6 en 12 jaar zijn anno 2025 echte online én offline mediafans. Dat blijkt uit de NMO Kids Monitor 2025 onder deze leeftijdsgroep. Uit het onderzoek blijkt televisie en smartphones favoriet zijn, maar ook papieren media onverminderd populair blijven.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
- Tanya Leedekerken nieuwe Managing Director Boomerang
- VIA roept bureaus op tot koerswijziging: 'Doormodderen is geen optie meer'
- Consultancy Voice van Natalia Forster helpt merken hun ware stem te vinden
- Salsa Shop wil met Buutvrij de Chipotle van Europa worden
- Creatief duo De Mannen verhuist van DEPT naar Hotel L'Amour
Campagnes
- Nieuw social platform Dukteep van FME en We Agency laat zien hoe fun techniek is
- Univé en Dept waarschuwen automobilisten met Pas-op-Poppen
- Eye Wish knipoogt naar vakmanschap in nieuwe merkcampagne
- Holland & Barrett helpt vrouwen+ hun cyclus begrijpen met HormoonWijzer
- Kruidvat en Suite Rouge maken beauty toegankelijk voor iedereen
Creatie
Marketing
- ShowHeroes vernieuwt contextuele targeting met AI
- Kinderen en Hallmark ontwerpen feestdagkaarten voor Kinderpostzegels
- Hera United slaat handen ineen met Booking, Nike, SportCity en Vriendenloterij
- Dit zijn de categoriewinnaars van de ABN AMRO Beste Winkelketen en Webshop Awards
- Enterprise nieuwe hoofdsponsor De Nationale Autoshow op BNR
Bucket list

Street art-ateliers in Amsterdam openen deuren op 13 en 14 september

Palestijns-Nederlandse coproductie Deadlift vanaf september in theaters

Happinez Fesitval keert na 6 jaar terug in Utrecht

Breaking & Entering Media te gast bij ADNIGHT Talent Program

De Doelen onthult veelzijdig programma cultuurseizoen 25/26
Sustainable
- Na kritiek ACM maakt De Bijenkorf duurzaamheidslabels concreter
- Plant FWD stopt na drie edities op zijn hoogtepunt
- Verstegen en partners bouwen aan eerste Nederlandse regeneratieve kruidenketen
- Vodafone biedt klanten garantie op smartphonebatterijen
- Albert Heijn redt miljoenen kilo's voedsel met nieuwe technologie
Media
- FONK trapt het najaar af met dè Rotterdam editie van 2025
- JAN blaast twintig kaarsjes uit in feestcafé Jantjes Verjaardag
- Rupert Murdoch draagt stokje over aan zoon na jarenlange strijd
- De Telegraaf bereikt de meeste CFO's en directeuren in Nederland
- CEO Marscha Krouwel verlaat na 25 jaar Hearst Nederland
Audio

ESNS kondigt eerste 40 namen aan voor 40e jublieumeditie

Amsterdams THNDR ontwikkelt sonic branding voor VanMoof 2.0

Inzenden voor Audify Awards 2025 nu geopend

Nederlandse radiozender Tomorrowland ondergebracht bij 538

Audioreclame goed voor 118 miljoen euro in eerste helft 2025
Tech
Amsterdam Dance Event
Personal Growth
Lifestyle
- Onderzoek: Nederlanders voelen zich massaal jonger
- Picnic lanceert website met tips en tricks voor gezonde en duurzame voeding
- Misleidende TikTok-trends beïnvloeden Gen Z’s financiële kennis en gedrag
- 7 op de 10 Nederlanders mist kennis over veilig gebruik QR-codes
- Nederlanders hoeven niet ver te reizen voor cultuur, film of friet
Economisch
- Internationele investeerder neemt meerderheidsbelang in moederbedrijf Goldbergh
- Vapiano Nederland opnieuw failliet verklaard
- Italiaans techbedrijf Bending Spoons koopt Vimeo voor 1,38 miljard dollar
- Ben & Jerry's eist onafhankelijkheid van The Magnum Ice Cream Company
- ING en We Agency toeren met spaartaxi voor open gesprekken over geld
Mensen

Cognito Group benoemt Jo Parker tot Non-Executive Direcor

Joost Elshof benoemd tot Chief Restaurant Officer bij McDonald's Nederland

Hanneke van der Paardt wint BNG Theaterprijs 2025
