
ING en We Agency toeren met spaartaxi voor open gesprekken over geld
ING lanceert de Spaartaxi-campagne, met een knaloranje taxi waarin jongeren uit heel Nederland instappen voor eerlijke, ongefilterde gesprekken over sparen. De campagne maakt onderdeel uit van ING’s meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven, beide bedacht en gemaakt in samenwerking met We Agency.
Hoewel 79% van Gen Z spaart, ervaart de helft van de jongvolwassenen geldstress. Ruben Cusell, strategy director bij We Agency: "Open zijn over geldzaken is voor veel jongeren lastig, terwijl het helpt bij het verminderen van geldstress. In onze eerste campagne hebben we aangezet tot openheid. Nu gaan we een stap verder en proberen we ze ook daadwerkelijk in actie te laten komen. Niet door te zeggen wat ze moeten doen, maar door leeftijdsgenoten aan het woord te laten en elkaar van tips te voorzien."
"We horen van jongeren dat sparen niet altijd vanzelf gaat", zegt Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING. “Met deze campagne willen we laten zien dat sparen wél mogelijk is – en dat het begint met een doel. Want het stellen van een spaardoel is een goede stap richting financiële gezondheid. Sparen geeft jongeren rust, overzicht en grip. Met de Spaartaxi campagne willen we jongeren inspireren om die eerste stap te zetten – en ze de tools geven om het vol te houden.”
Spaardoelen en -potjes
In de taxi gaan jongeren in gesprek met presentator Rens Polman over hun spaardoelen. Deze open, herkenbare en inspirerende gesprekken worden de komende weken via Youtube en Tiktok verspreid. De campagne wordt ondersteund met wekelijkse berichten in de ING-app, aandacht voor tools zoals spaardoelen en spaarpotjes en een winactie om zoveel mogelijk jongeren te inspireren aan de slag te gaan met sparen.