Appen met Thijs Mensink van SAN New Kids on the Block Longlist-kandidaat Kemari
De eerste poll voor SAN New Kids on the Block 2022 is gewonnen door Kemari, wat betekent dat het bureau is verzekerd van een plek op de Longlist. Reden voor feest! We appten met Thijs Mensink over het speelveld van Kemari, en het opbouwen van een fanbase.
Status: Beschikbaar
Hoi Thijs! Leuk om je even te spreken, dit is Maartje van Fonk
Wat leuk dat jullie op de longlist zijn beland (: Staan de bubbels al koud voor de volgende ronde?
Hi Maartje! absoluut, erg leuk kennis te maken.
Die staan al koud in de wijnkoeler, en hopelijk mogen wij deze ontpoppen binnenkort (:
Fingers crossed!
Hoe gaan jullie het aanpakken deze keer? Al een nieuwe strategie bedacht?
Het is gebleken dat wij een grotere achterban hebben dan ik nog had gedacht. Klanten vinden het leuk om ons te helpen, zodat wij dichter tot dit soort prijzen komen, het sneeuwballetje kan aardig ver rollen ben ik achter gekomen. Dus een charmeoffensief naar onze achterban is de eerste stap.
Dat is natuurlijk altijd leuk om te merken!
Kun je misschien al een tip van de sluier geven over jullie uiteindelijke whitepaper? Hoe gaan jullie de jury (en het publiek) inpakken?
Uiteraard. Wij hebben onderscheidende werkwijze ontwikkeld, 'The way we play'. Het voornaamste is hierin ons 'digital playfield'. Dit is een speelveld waarin wij de toekomstige fan van een merk centraal zetten. Wij focussen ons niet op consumenten/klanten maar op die-hard fans. Wij helpen bedrijven deze fans te krijgen en/of te versterken. Deze fan staat centraal in alles wat wij bedenken met als doel om een bedrijf toekomstbestendig te maken en minder afhankelijk van campagnes/kortingacties, etc.
De jury pakken wij in door onze denk(werk)wijze, maar ook grotendeels door ons creatieve oplossingsvermogen die wij gebruiken binnen dit speelveld.
Nice
En wat 'speelt' er nu echt binnen Kemari? Hoe weten jullie op constante basis de fans te blijven trekken?
De laatste maanden gaat veel van onze energie naar A.I. Buitenom de middelen die iedereen kent: ChatGPT, Midjourney en Jasper, hebben wij recentelijk een eigen tool ontwikkeld die constant trends analyseert en dit kan koppelen aan profielen (doelgroepen.)
De fan is namelijk snel verveeld, de spanningsboog is nihil geworden. Dus verassende content is key. Wij maken steeds meer gebruik van deze middelen om sneller en effectiever de fan te blijven verassen. Ook verschuift onze dienstverlening meer naar Augmented Reality, WebGl, technieken die meer op een beleving zitten en kwalitatieve content.
Dat klinkt interessant allemaal, ik ben benieuwd waar jullie de fanbase de komende tijd mee zullen gaan verrassen
Veel succes in ieder geval in de running voor New Kid On the Block!
En natuurlijk bedankt voor je tijd en reacties
Excuses, er kwam even een 'spoedje' tussendoor vandaar mijn wat verlate reactie. Dankjewel Maartje, leuk even kennis te gemaakt hebben. En wij gaan onze best doen
Fijne avond alvast!