
ADCN versterkt creatieve koers met nieuw Creative Board
ADCN kondigt de oprichting aan van een nieuw Creative Board, dat de organisatie dagelijks zal ondersteunen bij de creatieve vraagstukken. De Creative Board bestaat uit vier toonaangevende professionals: Annie Chiu (Soursop), Sharon de Graaf (Dawn), Pol Hoenderboom (DDB Amsterdam) en Guy Lokhoff (Home).
Annie Chiu was al betrokken bij ADCN via haar bijdrage aan de Creative Colliders, een reeks evenementen die ADCN in samenwerking met Soho House organiseert. Met haar nieuwe rol treedt Chiu officieel toe tot het bestuur. "ADCN heeft altijd centraal gestaan in de creatieve community van Amsterdam. Simpelweg omdat het vele jaren geleden is opgericht door creatieven, voor creatieven. Ik hoop dat ik in mijn bestuurstijd iets terug kan geven aan deze industrie op dezelfde manier waarop het mij heeft geholpen – en de deur open kan houden zodat de volgende generatie gezien en gehoord kan worden."
Creativiteit stimuleren
De Creative Board houdt zich bezig met inhoudelijke en creatieve vraagstukken en speelt een belangrijke rol in de creatieve dynamiek van ADCN. De taken omvatten het ondersteunen van creatieve projecten en communicatie, het opzetten van nieuwe programma’s en het fungeren als klankbord voor zowel de leden als de organisatie. Zo helpt de Creative Board ADCN om creativiteit te stimuleren, zowel op bestuurlijk als operationeel niveau.
Met de oprichting van de Creative Board breidt ADCN zijn bestuurlijke structuur verder uit. Het huidige bestuur, bestaande uit voorzitter Jouke Vuurmans (Monks), Maira Evers (Gardeners), Katrien Rodenburg (Billups) en Jacco ter Schegget (Hanare), houdt toezicht op de strategische koers, financiële stabiliteit en governance van de organisatie. Zij zien erop toe dat ADCN zich blijft ontwikkelen als een duurzame en impactvolle organisatie binnen de creatieve industrie.
"ADCN is voor mij altijd een belangrijke plek geweest voor inspiratie, verbinding en het vieren van creativiteit. De afgelopen jaren heeft de ADCN zich opnieuw uitgevonden en de club is nu klaar voor de toekomst. Ik kijk ernaar uit om de komende tijd mijn steentje bij te dragen aan de verdere groei en ervoor te zorgen dat ook de nieuwe generatie creatieven inspiratie en verbinding blijven vinden met ADCN", aldus Guy Lokhoff, ECD Home.
"In het JongeHonden-bestuur leerde ik hoe sterk een creatieve community kan zijn. Dat clubgevoel wil ik nu naar ADCN brengen—om elkaar weer meer te verbinden, te inspireren en samen de lat voor creativiteit hoger te leggen." - Sharon de Graaf, CD Dawn.
"Ik heb me, naast mijn werk, altijd al met veel plezier ingezet voor het vak. Het begon ooit bij het bestuur van JongeHonden, tegenwoordig meer als jurylid bij diverse award shows, podcasts tot het hosten van diverse keynotes. De ADCN is de afgelopen tijd een goede nieuwe weg ingeslagen waar heel graag mijn creatieve steen aan bij wil dragen. Je hebt als creatief natuurlijk altijd al een mening over alles in de reclame. Het is daarom des te leuker dat er nu ook om gevraagd wordt", aldus Pol Hoenderboom, ECD DDB Amsterdam.