
Hands Off haalt €1,1 miljoen op met sharefundingcampagne
Plantaardig chocolademerk Hands Off heeft zijn sharefundingcampagne met succes afgerond en €1,1 miljoen aan groeikapitaal opgehaald – ruim boven de doelstelling van €1 miljoen. De campagne was oorspronkelijk opgezet in twee investeringsrondes, met een eerste tranche van €500.000 begin 2025 en een tweede later dit jaar. Maar door de grote interesse werd het volledige doelbedrag al binnen zes weken bereikt.
Binnen de eerste week haalde Hands Off al 55% van het streefbedrag van €500.000 op. Vanwege de grote vraag besloot het bedrijf extra aandelen beschikbaar te stellen, zodat meer investeerders en chocoladeliefhebbers konden deelnemen. Uiteindelijk werd de volledige €1,1 miljoen in één enkele investeringsronde van zes weken opgehaald.
"We zijn ontzettend trots op het vertrouwen dat onze community in ons stelt," zegt Kitty Smeeten, founder en CEO van Hands Off. "Deze succesvolle sharefunding laat zien dat steeds meer mensen geloven in onze missie: plantaardige chocolade de nieuwe norm maken. Met dit groeikapitaal kunnen we ons aanbod verder uitbreiden, nieuwe smaken ontwikkelen en onze impact vergroten."
Investeren in innovatie en uitbreiding
Het opgehaalde kapitaal wordt ingezet voor de ontwikkeling van nieuwe productgroepen om consumenten meer duurzamere keuzes te bieden. Ook wordt geïnvesteerd in de uitbreiding naar nieuwe verkoopkanalen, zoals out-of-home en online, en uitbreiding van het team. Verder richt Hands Off zich op gerichte sales- en marketingacties om de naamsbekendheid te vergroten en onderzoekt het bedrijf mogelijkheden voor internationale expansie. Vanaf 2027 wil Hands Off naast verdere groei in Nederland ook nieuwe markten betreden.
Klaar voor de volgende stap
Sinds 2023 is Hands Off volledig overgestapt op 100% plantaardige chocolade. Dit heeft niet alleen impact op het dierenwelzijn, maar verkleint ook de CO2-uitstoot: een reep plantaardige chocolade stoot gemiddeld 52% minder CO2 uit dan een traditionele melkchocoladereep. Inmiddels zijn de repen, chocolate chip cookies en bites van Hands Off verkrijgbaar bij 84% van de Nederlandse supermarkten, waaronder Albert Heijn, Jumbo, PLUS en Picnic. Met een marktaandeel van 54% is het bedrijf marktleider in plantaardige chocolade in Nederland.
Met de succesvolle afronding van deze financieringsronde richt Hands Off zich op de volgende stap. "Dankzij onze nieuwe aandeelhouders kunnen we nog meer mensen laten genieten van duurzamere, lekkere chocolade," aldus Smeeten. "Samen werken we aan een toekomst waarin plantaardige chocolade de standaard wordt."