Bol daagt bureaus uit voor nieuwe above-the-line-pitch

Bol daagt bureaus uit voor nieuwe above-the-line-pitch

29-10-2025 (11:20) - Bureaus

Bol heeft een pitch uitgeschreven voor zijn above-the-line-uitingen, meldt Adformatie op basis van goed geïnformeerde bronnen. Onder andere huidig lead agency Dept strijdt mee. Het e-commerceplatform benadrukt dat het zich zal houden aan de spelregels van de Pitchcode 2025.

Beeld: een screenshot uit de laatste back-to-school-campagne van bol en Dept. Credit: YouTube-kanaal Dept

De ingewijden melden aan het vakmedium dat naast Dept ook TBWA\NEBOKO en ACE hun ideeën zullen presenteren tijdens de pitch. De winnaar wordt naar verwachting eind december wereldkundig gemaakt. TBWA en ACE waren niet bereid commentaar te geven op hun deelname. Dept gaf wél een reactie: "We werken al zeven jaar samen aan het merk, vanuit een gedeelde ambitie om te groeien. We kijken ernaar uit om samen verder te bouwen aan de volgende fase."

Dept en Bol gaan lopen dus al vele jaren hand in hand. Een woordvoerder van het verkoopplatform laat weten nog steeds tevreden te zijn het werk van Dept, maar dat een nieuw bureau eens in de zoveel tijd kan zorgen voor de best mogelijke aansluiting met de marketingbehoeften: "De afgelopen zeven jaar hebben we samen met Dept impactvolle campagnes ontwikkeld en ons merk versterkt. Daar zijn we Dept erkentelijk voor - zij zijn dan ook onderdeel van de pitch. Binnen het proces werken we volgens de onlangs gelanceerde Pitchcode."

Naast Dept werkt Bol op dit moment samen met Dentsu en Mindshare voor mediainkoop en planning, en Crocodile voor influencermarketing.


Adformatie

Media

Marketing

Economisch