Effie strandt op 41 inzendingen

29-08-2012 (08:07) - Bureaus

EffieOrganisatie heeft 41 inzendingen binnengekregen voor de Effie 2012: dit zijn twee inzendingen minder ten opzichte van vorig jaar. De reclameprijs voor bewezen effectiviteit wordt op donderdag 15 november uitgereikt tijdens ‘De 24 uur van de Reclame’.

Effie kent drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Voor de categorie gedragscampagnes zijn er 23 cases ingezonden, voor merkcampagnes 9 en voor bewustwordingscampagnes 9.
 
De EffieJury wordt gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en een hoofdvoorzitter. Deze vakjury’s beoordelen campagnes in de categorieën “bewustwordingscampagnes”, “merkcampagnes” en ”gedragscampagnes”. De vakjury’s stellen de Effies voor de meest effectieve campagnes in de categorie vast. De hoofdjury, bestaande uit de drie juryvoorzitters van de vakjury, bepalen onder leiding van juryvoorzitter en voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk wie er naar huis gaat met een Effie, in de kleur: brons, zilver of goud. De vakjury’s komen aanstaande maandag bij elkaar in The Colour Kitchen te Amsterdam voor de eerste juryronde.
 
Er zijn net als vorig jaar geen nominaties vooraf. Pas tijdens de uitreiking op 15 november worden de winnaars bekend gemaakt.
 
Marc Oosterhout licht namens het VEA bestuur toe:
‘Het is natuurlijk jammer dat er twee inzendingen minder zijn. We willen er natuurlijk zoveel mogelijk. Maar we moeten ook in ogenschouw nemen dat we in een lastige economische tijd leven. En dan is 41 inzendingen toch een heel respectabel aantal. Goed is te zien dat de verdeling gelijkmatiger wordt over de categorieën. Dat brengt meer evenwicht. Er zijn drie inzendingen meer in de relatief jonge categorie ‘bewustwording’. Dat is een mooi resultaat.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch