Festina Lente voor Museumnacht Amsterdam 2012
05-09-2012 (09:02) - Bureaus
Op zaterdag 3 november organiseert n8 voor de dertiende keer de Museumnacht Amsterdam. Met 50 musea en culturele instellingen en een capaciteit van 27.500 bezoekers de grootste Museumnacht ooit. Voor deze nieuwe editie werkt n8 voor het eerst samen met branding en digital bureau Festina Lente Collective.
Festina Lente Collective heeft samen met grafisch vormgever Bas Koopmans (Baster) n8 voorzien van de nieuwe identiteit. Te zien op n8.nl. Deze identiteit met een eigen typografie en de kleuren zwart, wit en blauw is meteen de basis voor de nieuwe Museumnacht campagne. De nieuwe Museumnacht postercampagne bestaat uit drie verschillende personages die op een vervreemde wijze worden afgebeeld binnen een n8-kader.
In het verlengde van de werkwijze van Festina Lente Collective is er gekozen voor een samenwerking tussen verschillende creatieven:
Creative direction: Remy Harrewijn (Festina Lente Collective)
Art direction: Bas Koopmans
Grafische vormgeving: Bas Koopmans
Interaction design: Ronny Wieckardt
Technical direction: Tom Walter (Festina Lente Collective)
Web development: Marvin de Bruin (Festina Lente Collective)
Web development: Roeland de Betue (Festina Lente Collective)
Fotografie: Leon Hendrickx
Post fotografie: Jan Hibma