Nieuw bureau The Good Ones van start
The Good Ones is een nieuwe club van jonge creatieven die samen met ervaren creatieven aan de slag gaat voor merken die impact willen maken voor mens, natuur en maatschappij. Met een kritische blik, veel positieve energie en creativiteit willen ze een einde maken aan greenwashing. En een beweging in gang zetten die de wereld écht beter maakt.
Mede-oprichter Jeroen Flink werkt zo’n 15 jaar als creatief in de reclame en marketing en miste voldoening. ‘Ik voelde al tijden de drang om mijn kennis in te zetten voor een betere wereld. Daarnaast vind ik het te gek om met jonge creatieven te werken die nog echt fris naar de wereld kijken. Deze twee aspecten komen samen met The Good Ones.’
5 +2
The Good Ones bestaat nu uit 5 jonge net afgestudeerde creatieven en 2 ervaren creatieven. Flink: ‘Wij geloven dat in ieder merk iets goeds zit. Dat willen we naar boven halen. Authentieke verhalen en acties die de wereld echt beter maken. Weg met greenwashing en valse beloftes. Ik geloof dat dit alleen kan door met de nieuwe generatie samen te werken. Zij voelen de urgentie sterker dan wie dan ook. We houden elkaar scherp en we challengen merken op hun gedrag en missie.’
Uit de comfortzone
The Good Ones zijn kritisch op wie ze wel en niet helpen maar staren zich niet blind op goede doelen of ngo’s. Flink: ‘We willen óók de gevestigde orde uit hun comfort zone trekken. Hoe meer merken zich aansluiten en positieve impact willen maken hoe beter. We willen het beste uit elkaar halen. Jong talent, ervaren specialisten, merken met de wil om iets bij te dragen.’
The Good Ones gaan komende maanden op zoek naar merken die willen en durven samenwerken. De focus ligt op campagnes, content en branding. Ook zijn ze in te huren voor co-creatie sessies waarin merken worden geïnspireerd en verder worden geholpen in hun zoektocht naar hun rol in het creëren van een betere wereld.