United Playgrounds neemt branding agency Verve over

United Playgrounds neemt branding agency Verve over

03-10-2022 (06:00) - Bureaus

Om een nieuwe fase van internationale groei te versnellen, sluit branding agency Verve zich aan bij digital solutions group United Playgrounds (UP). Hiermee is Verve de volgende overname van UP, sinds de lancering begin 2022.

Wat begon als Vruchtvlees in Den Haag, werd na een rebranding in 2021 Verve, om internationale expansie te vergemakkelijken. Met nieuwe internationale klanten zoals Miro, Flutterwave en Tuum, groeide Verve verder, met 50% omzetgroei per jaar en een tweede kantoor in Amsterdam. Verve werd in juni van dit jaar tijdens de European Design Awards in Tallinn (Estland) uitgeroepen tot European Agency of the Year. Deze design award werd eerder al in 2018 gewonnen.

Verve sluit zich aan bij United Playgrounds om haar groei en internationale ambities te versnellen. Verve behoudt haar eigen identiteit, maar kan nu in nauwe samenwerking met de agencies binnen UP haar internationale klanten veelzijdiger bedienen in alle facetten van grote rebranding trajecten: identity, design, tech, data, media en platform bouw en selectie.

nieuw tijdperk van branding

Roman Stikkelorum (MD Verve): “De stap die we met United Playgrounds zetten markeert een belangrijk moment in de ontwikkeling van Verve. Sinds de oprichting heeft Verve de ambitie gehad om de beste branding agency ter wereld te worden. Dat lukt al aardig, we bedienen klanten in 12 verschillende landen, groeien hard en stabiel.
Door partner te worden bij United Playgrounds kunnen we klanten van Verve de services bieden die moderne merken nodig hebben om te groeien. Hiermee komen we tegemoet aan de behoeften in een nieuw tijdperk van branding. Ondertussen kunnen we prijswinnend werk blijven maken, zoals we altijd deden, waarmee we ons blijven ontwikkelen. United Playgrounds was als toekomstige partner onze eerste keuze en we kijken ernaar uit om samen verder te bouwen en aan de top van de wereld te spelen.”

Entrepreneurial Collaboration’ filosofie

Diederik Breijer (founder en CEO United Playgrounds): “Verve heeft de afgelopen jaren een prachtige ontwikkeling doorgemaakt en als je hun werk voor haar klanten Flutterwave, Tuum, Juni of Miro bekijkt, zie je hun niveau, hun potentie en waarom we voor ze gevallen zijn. Verve is de absolute top onder de branding agencies en we zijn heel trots dat we samen de volgende fase van UP en onze internationale ambities ingaan.
Met UP zijn we een digital House of Hero-Brands aan het bouwen; een digital solutions group rondom kwalitatief hoogwaardige hero-agencies in de disciplines development, design, content en data- gedreven marketing & automation. Een belangrijke grondgedachte achter UP is onze ‘Entrepreneurial Collaboration’ filosofie, wat teamplay tussen onze bureaus centraal zet in hoe we opereren. Met elke nieuwe partner evolueert onze groep, vergroten we de kwaliteit van onze full-funnel oplossingen en helpen we onze klanten succesvoller te zijn in dit complexe digitale tijdperk. Het Verve-team brengt met hun hoogwaardige branding en design skills een belangrijke volgende stap in de ontwikkeling van onze offering als groep, niet alleen in Nederland.”

Over United Playgrounds (UP)

United Playgrounds  is opgericht door Diederik Breijer en original founders LiveWall en 100%Email, samen met investeerder Standard Investment. UP is een Digital Solutions Group – het bedenkt, ontwerpt en bouwt hoogwaardige digitale producten en services, met een focus op development, design, content en data-gedreven marketingcampagnes. UP heeft een open structuur, gestoeld op ondernemerschap en nauwe onderlinge samenwerking, waardoor horizontaal portfolio management maximaal gestimuleerd wordt. UP werkt o.a. voor klanten als Red Bull, T-Mobile, Spotify, Mollie, Efteling, ABN-AMRO en Coca-Cola.

 


Media

Marketing

Economisch