Nieuwe merkcampagne Lot of Hapiness draait om de 'win-win'
Nu de decemberstorm aan loterijcampagnes is gaan liggen, lanceert goede doelenloterij Lot of Happiness haar nieuwe merkcampagne. De vernieuwde positionering draait volledig om “de win-win loterij”. Creatief bureau Higuita ontwikkelde de campagne. Eerder werd al de visuele identiteit van de loterij onder handen genomen door branding agency Today.
In de campagne worden de vooroordelen over meespelen met loterijen eerlijk benoemd. Van “Ik win nooit wat.” tot “Ik wilde eigenlijk opzeggen.”. Maar omdat bij Lot of Happiness de helft van elk lot ook naar een goed doel gaat, wint er toch altijd iemand. Win-win dus. Sinds 2018 keerde Lot of Happiness al ruim 40 miljoen euro uit aan tientallen goede doelen, waaronder Stichting ALS Nederland en KiKa.
Anders dan normale loterijen
Frits van der Laan, CMO van Lot of Happiness: "Het is voor het eerst dat we een merkcampagne inzetten. We willen onszelf dus goed introduceren bij de doelgroep. Vandaar de eerlijke, sympathieke boodschap. We benoemen de zaken zoals ze zijn. En het wordt op een frisse manier naar voren gebracht. We willen in al onze uitingen authentieker zijn dan de rest van de loterijmarkt bij wie het vaak alleen gaat om het winnen van grote prijzen."
Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: "Alles komt perfect samen. Zowel voor Lot of Happiness als de goede doelen. Ik verwacht dat deze doelgroep de campagne in zijn geheel enorm waardeert. Van de huisstijl, de muziek en de personages tot aan de voice-over en de boodschap."
Korte bureau-oriëntatie
De doelgroep wordt bereikt via een online video-, display ad en social campagne, radio en digital out-of-home. Mediabureau Draft Digital werkte de mediastrategie uit en is verantwoordelijk voor de executie van de campagne op zowel offline als online kanalen.
Aan de keuze voor creatief bureau Higuita ging in de zomer van 2024 een korte bureau-oriëntatie vooraf. Met Draft Digital wordt al meer dan een jaar intensief samengewerkt.