
Wielrenners Amstel Gold Race krijgen onverwachte support van Oatly
Ver weg van de Randstad en zogenoemde 'havermelkelite', werden tijdens de Amstel Gold Race in Limburg de wielrenners aangemoedigd door een onverwachte bondgenoot: een motorteam uit de regio. Oatly, partner van EF Pro Cycling, en activatiebureau Chase waren verantwoordelijk voor deze, op het eerste gezicht, haakse activatie.
De bikers, gekleed in spijkerjasjes met Oatly EF Pro Cycling-branding, deelden de nieuwe ijskoffies 'Barista Iced' uit van de originele havermelkproducent. Juist in regio’s waar havermelk nog niet vanzelfsprekend is, wil Oatly het verschil maken en smaak letterlijk laten spreken. De uitkomst? Een doordacht contrast van Chase dat goed in de smaak viel bij de lokale doelgroep.
Julia Kemp, Brand Manager van Oatly, vertelt: "Het was mooi om te zien dat mensen onze actie konden waarderen zonder dat daar een gesprek over veganisme, het klimaat of de zogeheten havermelkelite aan te pas kwam. Ze kennen ons daar nog niet, en waarderen smaak, wat ons de kans gaf om hen puur op basis van smaak over de streep te trekken."