We Are Eves genomineerd bij Coolest Dutch Brands
We Are Eves zorgt voor een ander geluid in de beautywereld; eentje met minder filters en meer eerlijkheid. de voortcarendheid waarmee dat gebeurt, is een nominatie waard bij Coolest Dutch Brands 2022. FONK sprak met CEO en co-founder Esther Leloux over het ontstaan van het platform, hun missie, duurzaamheid en succes.
Elke dag worden we gebombardeerd met onrealistische plaatjes en loze beauty beloftes. Maar het juiste product vinden, is heel persoonlijk. Missie van We Are Eves is daarom mensen helpen bij het vinden van het beste product door het meest betrouwbare cosmetica-platform te zijn waar mensen over de hele wereld van elkaar leren, elkaar helpen en zo de beste producten kunnen ontdekken. Esther Leloux: 'Er is ontzettend veel waste in de beauty-industrie. Veel producten worden gekocht en weer weggegooid. Zonde van alle moeite, geld en onnodig afval. Wij helpen mensen sneller het goede product voor hun profiel te vinden.'
4 miljoen euro opgehaald
We Are Eves heeft het afgelopen jaar grote stappen gezet. Leloux: 'Begin dit jaar hebben we 4 miljoen euro opgehaald. Dat is niet eerder gebeurd door een vrouwgeleide startup in Nederland. Het is heus niet makkelijk geweest, dus daar ben ik heel trots op en het geeft ons goede slagkracht. Andere milestones zijn dat we live zijn in Duitsland, Frankrijk, België en de UK, dat we de afgelopen jaren 400 procent groei hebben laten zien en dit jaar al bijna 600 procent. En we hebben partnerships met alle grote spelers in de markt zoals L’Oréal, Coty, LVMH. Ik vind het cool dat die merken eerlijk en transparant durven zijn en met ons willen samenwerken.
Het hele verhaal in fonk magazine 348
Lees het hele verhaal van Esther Leloux en We Are Eves in fonk magazine 348. Heb je geen abonnement? Dan is dit hèt moment om je aan te melden voor een gratis abonnement op de digitale editie van 3 maanden! Meld je hier aan.
Over Coolest Dutch Brands 2022
De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Jaarlijks kiest een vakjury van 50 creatieven en strategen uit de twaalf genomineerde merken de Coolest Dutch Brand van het Jaar. Tot nu toe genomineerd in 2022: The Good Roll, Swapbox, Spoony, Nuud, Yumeko, GoSharing, Pieter Pot, BenBits, The Dutch Weed Burger en nu: We Are Eves.
Partners Coolest Dutch Brands
ConceptD is hoofdsponsor van Coolest Dutch Brands 2022. Daarnaast is Coolest Dutch Brands 2022 powered by: Ruwer, MassiveMusic, iO - Campus Amsterdam.