ABN AMRO nieuwe hoofdsponsor museum STRAAT

06-02-2023 (14:01) - Economisch

ABN AMRO legt de komende jaren de focus van hun sponsorbeleid binnen de kunst- en cultuursector op gelijke kansen voor vrouwen in de kunst. In deze nieuwe opzet zijn ze een samenwerking aangegaan met WOMEN Inc.

WOMEN Inc. en ABN AMRO publiceerden vorig jaar het rapport ‘Een nog onverteld verhaal’ om de huidige staat van gendergelijkheid in de beeldende kunstwereld in kaart te brengen. Daaruit blijkt dat er nog altijd grote ongelijkheid bestaat tussen mannen en vrouwen in de kunstwereld.

Aangescherpte aanpak

“Kunst is bij uitstek iets wat mensen verbindt, en laat zien waar we als maatschappij staan en stonden. Met de aangescherpte aanpak willen we de kansen voor vrouwen in de kunst helpen gelijker te maken. En dat bedoelen we in de breedste zin, van kunstenaars tot museum, en van traditionele instituten tot op straat”, aldus Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events & Foundations bij ABN AMRO..

Plan op maat

Sinds 2021 heeft de bank een samenwerking met WOMEN Inc., een belangenorganisatie die zich inzet voor gelijke kansen. ABN kijkt samen met de culturele partners waar voor hen mogelijkheden zijn om gelijkheid te creëren. Met hulp van WOMEN Inc. wordt een plan gemaakt hoe de culturele partners die doelen kunnen halen, bijvoorbeeld door middel van educatieve programma’s en speciale exposities.

Nieuwe hoofdpartner 

ABN AMRO is de nieuwe hoofdpartner van het street art & graffiti museum STRAAT in Amsterdam en tijdens een kick-off evenement op 21 februari wordt de tentoonstelling ‘Women in Street Art’ gelanceerd. Hierin richt STRAAT de schijnwerpers op vrouwelijke rolmodellen in de straatkunst. Het beleid wordt ook toegepast in de bestaande samenwerkingen. 


Bureaus

Media

Marketing