Adyen werkt samen met Prada aan betaaloplossing in winkels

Adyen werkt samen met Prada aan betaaloplossing in winkels

04-06-2024 (13:13) - Economisch

Adyen werkt samen met Prada Group om de betaalervaring in winkels te verbeteren en hun omnichannel-strategie te realiseren.

Samen met Adyen werkt Prada Group aan een betaalervaring in de winkels waarbij gebruik wordt gemaakt van Tap to Pay op iPhone. 

Volgens Adyen's laatste Retail Report verlaat 62 procent van de Nederlandse consumenten het online betaalproces als ze niet kunnen betalen met hun gewenste betaalmethode. Ook gaf een kwart van de Nederlandse consumenten aan dat ze geen fysieke portemonnee meer bij zich dragen. Op dit moment wordt Tap to Pay op iPhone toegepast in Prada’s winkels in de Verenigde Staten en Milaan. Binnenkort wordt dit ook beschikbaar in andere markten.

Geen kassarij

Hiermee wordt met één betaalprovider alle vormen van contactloos betalen geaccepteerd: van contactloze credit- en debitcards tot Apple Pay en andere digitale wallets. Hierdoor hoeven klanten van Prada niet meer in de rij te staan bij de kassa, omdat ze direct bij een verkoopmedewerker kunnen afrekenen.

“Samen met Adyen werken we aan het opschalen van onze omnichannel-oplossingen door aankopen vanuit alle kanalen met elkaar te verbinden. Hiermee zorgen we ervoor dat alles in onze customer journey naadloos in elkaar overloopt. We zijn ervan overtuigd dat Adyen de juiste partner is om al onze betaaldata efficiënt te verzamelen en beheren”, aldus Cristiano Agostini, Chief Information Officer van Prada Group.

Adyen helpt Prada Group bij de migratie van hun hele betaalinfrastructuur en alle betaaldata op één platform. Hierdoor kan de Group bij elke interactie met een klant gebruikmaken van transactiedata vanuit alle verkoopkanalen. Dit geeft de Prada Group een compleet beeld van haar klanten, waardoor het merk elke interactie kan personaliseren: of dat nu online is, in de winkel, of op elk ander moment.

“Samen met Prada Group werken we aan een op maat gemaakte, luxe betaalervaring voor de klant. Van begin tot eind”, zegt Roelant Prins, Adyen’s Chief Commercial Officer. “Voor luxemerken zorgt de menselijke connectie in de winkel voor een onvergetelijke ervaring. Technologieën, die soms niet meteen opvallen voor consumenten, maken een nog meer gestroomlijnde winkelervaring mogelijk, wat essentieel is voor de Prada Group.”

Adyen heeft een lange relatie met de Prada Group die jaren geleden begon met e-commerce. Inmiddels heeft deze relatie zich uitgebreid naar alle point-of-sales oplossingen wereldwijd. 


Bureaus

Media

Marketing