Hi-media neemt AdLink Media over

06-07-2009 (10:10) - Economisch

Online mediagroep Hi-media heeft AdLINK Media overgenomen. Hiermee wil Hi-media ‘Europees marktleider op het gebied van de monetisatie van het internetbereik’ worden. Cyril Zimmerman, oprichter en ceo van het bedrijf: ‘Met de overname van AdLINK Media, doet Hi-media zich gelden als een hoofdspeler op de Europese markt van de online reclamenetwerken. Hiermee zal een versnelde ontplooiing van Allopass in Europa kunnen plaatsvinden.’

‘De hieruit voorvloeiende verstevigde positie, die nieuwe synergieën in het leven roept, zal alle websites uit het reclamenetwerk ten goede komen, zowel de sites die we zelf uitgeven als die van onze klanten. Hiermee verwelkomen wij een nieuwe grootaandeelhouder samen met IDI en BV Capital, AdLINK Internet Media AG met circa 11% van ons kapitaal. De ingebrachte deskundigheid zal zeer waardevol zijn bij het realiseren van onze strategie en het bereiken van onze doelstellingen in termen van groei en winstgevendheid de komende jaren.’

Stéphane Cordier, ceo van AdLINK Internet Media AG, heeft van zijn kant verklaard: ‘Door de vereniging van onze activiteit als reclameregie met die van Hi-media én door onze nieuwe positie als grootaandeelhouder van de nieuwe gecombineerde entiteit, dragen we bij aan de consolidatie van de markt. Daarnaast zullen we profiteren van de belangrijke synergieën die ontstaan door schaalvoordelen én cross-selling.’
 


Bureaus

Media

Marketing