Junction creative + digital agency gaat samenwerking aan met SPA Capital

Junction creative + digital agency gaat samenwerking aan met SPA Capital

30-08-2022 (11:18) - Economisch

Het in Leeuwarden gevestigde Junction creative + digital agency gaat een samenwerking aan met SPA Capital dat als minderheidsaandeelhouder is toegetreden. Hiermee gaat het succesvolle Junction een volgende fase in waarmee men verder wil groeien zowel autonoom als via een buy-and-build strategie waarmee zij haar sterke positie nog verder wil uitbouwen. Marktlink heeft het proces begeleid voor Junction.
 
Junction creative + digital agency is ontstaan in 2019 vanuit een fusie van Junction Creative Group, In2Media en Friks Web & Marketing. De vier verantwoordelijke ondernemers Sander Renkema en Herwig Smits (Junction Creative Group), Patrick van Erven (In2Media) en Jochem van der Schoot (Friks) creëerden met de stap een one-stop shop voor communicatie met als propositie: digital first, not digital only. In totaal werken er 60 medewerkers voor Junction, dat onlangs haar intrede deed in een gloednieuw bedrijfspand in het centrum van Leeuwarden.
 
Door de samenwerking met SPA Capital wil Junction haar groeiambities in onder andere development, online marketing en automation versnellen. Jochem van der Schoot van Junction: “de afgelopen 3 jaren hebben we de bedrijven succesvol geïntegreerd. Nu is de tijd gekomen om aan de volgende stap te gaan werken; we willen doorgroeien tot het beste bureau van Nederland als het gaat om klant- en medewerkerstevredenheid. En uiteraard dat dit leidt tot nog meer impact en resultaat voor onze opdrachtgevers. Samen met Spa Capital gaan we deze ambitie invulling geven."
 
Dealmaker Ralph Meijer van Marktlink: “Vanuit Marktlink hebben we Junction begeleid in de zoektocht naar de geschikte partner die Junction naar de volgende fase kan brengen. Gezien het track record van Junction, de goede marktpositie en de goede vooruitzichten in deze sector was er veel interesse van potentiële partijen. Na gesprekken met verschillende potentiële partners hadden de verkopers uiteindelijk het beste gevoel bij SPA."
 

Bureaus

Media

Marketing