Manutan noteert record- omzet in 21/22
Manutan Group hield het afgelopen jaar een sterke groei aan gedurende het hele boekjaar. Dit resulteerde in een recordomzet van €906,5 miljoen voor de Europese leider in B2B e-commerce, tegenover € 819,9 miljoen in het jaar daarvoor.
Dit is een stijging van +10,6% (+9,8% bij constante wisselkoersen en dagen, met een wisselkoerseffect van +0,6% en een dageneffect van +0,2%). Deze prestatie werd aangedreven door de Enterprise Divisie, die in alle geografische zones groeide. De activiteit van de pool lokale besturen bleef stabiel in vergelijking met vorig jaar.
De winstgevendheid van de Groep bedroeg 7,3% tegenover 7,2% vorig jaar. De nettowinst van Manutan Group steeg met 20,2% ten opzichte van vorig jaar. Daar waar de nettowinst vorig jaar 5,2% bedroeg, is dat dit jaar 5,6%.
strategie komdende jaren
De strategie voor de komende jaren zal met name bestaan uit de uitbreiding van het aanbod van verantwoorde producten en diensten, alsook uit de versterking van het hybride bedrijfsmodel dat de digitale, gepersonaliseerde omnichannel-klantbenadering en operationele wendbaarheid combineert.
Ramon Kok, Managing Director van de Enterprise-divisie Manutan Group zegt het volgende over de strategie voor de komende jaren: “De komende jaren willen wij de stijgende lijn blijven doorzetten. Strategische pijlers zijn de klantervaring, employee experience, digitalisering, maatschappelijk verantwoord ondernemen en een data-gestuurde benadering. De toekomst blijft onzeker, met name ook door de crisis in Oekraïne, maar wij houden vast aan ons 3 jaren plan, waarin wij blijven groeien naar 1 miljard euro komend jaar.”