THL neemt meerderheidsbelang in Bynder

20-12-2022 (17:12) - Economisch

De van oorsprong Nederlandse digital asset management (DAM) specialist Bynder ontvangt een meerderheidsinvestering van Thomas H. Lee Partners, L.P. (‘THL’) een private equity-onderneming die investeert in groeibedrijven. Als onderdeel van deze transactie zal THL het meerderheidsaandeel van Insight Partners in Bynder overnemen. De transactie wordt naar verwachting begin 2023 afgerond.

Het hoofdkantoor van Bynder is gevestigd in Amsterdam, met grote vestigingen in de Verenigde Staten, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Australië en de Verenigde Arabische Emiraten. Het DAM-platform van het bedrijf brengt de creatie, het beheer en de distributie van verschillende marketingcontent bij elkaar. De klanten van het cloud platform bestaan uit onder andere Spotify, Puma, Five Guys en Icelandair.

Marktleider

“Bynder is marktleider in een categorie die volgens ons fundamenteel is geworden voor grootschalige digitale marketing”, zeggen Cliff Longley en Jeff Swenson, managing directors bij THL. “De technologie helpt organisaties van iedere grootte bij het versterken van de relaties met hun klanten en stimuleert zo de omzetgroei.” THL's partnerschap met Bynder bouwt voort op de investeringsfranchise van het bedrijf in SaaS-producten op het gebied van sales, marketing en commerce. THL zal in Bynder investeren via zowel zijn flagship Fund IX als het Automation Fund.

Groei versnellen

“DAM is essentieel voor merken die willen groeien in de digitale economie van vandaag en morgen”, zegt Bob Hickey, CEO van Bynder. “De vandaag aangekondigde investering zal onze groei versnellen door productinnovatie en voortdurende investeringen in ons partner ecosysteem. Zo kunnen we samen met onze klanten opschalen en kunnen we nog meer merken helpen om uitzonderlijke contentervaringen te leveren.” Chris Hall, die Bynder in 2013 oprichtte en deel zal blijven uitmaken van de raad van bestuur, zegt: “Bynder is uitgegroeid van een maatwerkoplossing die we 10 jaar geleden leverden aan één klant, tot een bedrijf met een jaaromzet van 100 miljoen dollar". 

 


Bureaus

Media

Marketing