Youvia bundelt krachten met vcita om MKB bedrijven te ondersteunen

Youvia bundelt krachten met vcita om MKB bedrijven te ondersteunen

21-11-2022 (10:19) - Economisch

Youvia, een bureau voor digitale marketing dat MKB bedrijven bedient, en vcita, het in Seattle gevestigde platform voor bedrijfsbeheer, zijn een partnership aangegaan om Nederlandse MKB’ers in staat te stellen gemakkelijker hun bedrijf te kunnen opschalen.

Als onderdeel van het partnership zal Youvia begin 2023 Sitee lanceren, een app voor bedrijfsbeheer die mogelijk wordt gemaakt door de technologie van vcita. Deze app maakt het mogelijk om Youvia’s MKB klanten te helpen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering en daarmee het laten groeien van hun bedrijfsresultaten. De technologie van het vcita-platform is aanpasbaar, waardoor bureaus en dienstverleners heel gemakkelijk nieuwe waardeproposities kunnen bieden aan hun klanten.

De lancering van de Nederlandse versie van Sitee is een nieuwe stap voorwaarts voor de samenwerking tussen vcita en FCR Media Group, dat in maart dit jaar Youvia heeft overgenomen. Eind 2021 hebben beide partijen al Sitee in België gelanceerd en nu vertegenwoordigt Youvia's nieuwe versie van Sitee de volgende fase van de uitbreiding van FCR Media Group in Nederland en versterkt het hiermee haar positie als leidend bureau op het gebied van digitale marketingdiensten voor MKB bedrijven in de Benelux.

Uitgebreide oplossing

Sitee levert een uitgebreide oplossing voor business management waarmee de MKB eigenaren hun bedrijf efficiënter kunnen runnen, hun activiteiten digitaal kunnen beheren en kunnen inspelen op nieuwe kansen. De app bevat kernmodules voor bedrijfsbeheer, zoals het innen en beheren van betalingen, CRM, een gecentraliseerde hub voor klantberichten en planning.

Dankzij het vcita-platform is de app verrijkt met enkele kenmerkende diensten van Youvia: website bouwen, recensies en beheer van sociale media. Dit biedt de klanten van Youvia een one-stop-shop voor alle behoeften op het gebied van digitale marketing en bedrijfsbeheer.

Als onderdeel van de samenwerking zal Rinat Bogin, VP Global Partnerships and Alliances bij vcita, samen met Ivar Gribnau, directeur van Sitee by FCR, op dinsdag 22 november een keynote sessie presenteren op de komende B2B Marketing Expo in Londen waarin de twee kennis delen wat marketingbureaus kunnen ondernemen om de groei vast te houden en de winst te vergroten in huidige economische klimaat: “Navigating Your Marketing Organization Through Times of Uncertainty: Lessons Learned and Strategic Tips”.

In lijn met deze gezamenlijke presentatie zei Raymond van Eck, CEO van Youvia: “In het huidige onzekere economische klimaat, waarin ondernemers de impact voelen van inflatie, stijgende bedrijfskosten en de kans op een dreigende recessie, is er een nog grotere behoefte om hen te ondersteunen bij hun inspanningen om stabiel en winstgevend te blijven.”

"We zijn vastberaden om in moeilijke tijden onze klanten te blijven ondersteunen, om hen te helpen klanten aan te trekken, meer deals te sluiten, klantloyaliteit te creëren en met de app zelfs inkomsten te beheren en hun cashflow te optimaliseren", vervolgde Van Eck. "Op dit soort momenten hebben organisaties die ondernemers en MKB bedrijven bedienen zowel de verantwoordelijkheid maar juist ook de mogelijkheid om nieuwe diensten en hulpmiddelen te bieden die tegemoet komen aan de veranderende behoeften van ondernemers."

Met behulp van de nieuwe app kunnen de klanten van Youvia al hun bedrijfsactiviteiten onderweg beheren, inzicht krijgen in de cashflow en veel zakelijke taken automatiseren, terwijl de administratieve kosten worden verlaagd. "Dankzij de kracht van ons samenwerking zijn we als vcita in staat om deze ‘best-of-breed’ oplossing naar meer Europese MKB bedrijven te brengen", aldus Bogin.
Eigenaren van kleine bedrijven noemen vaak een gebrek aan transparantie als een pijnpunt bij het werken met marketingbureaus. Tools zoals Sitee vergroten die transparantie, wat de werkrelaties tussen MKB bedrijven en marketeers verbetert en ze gemakkelijk kunnen begrijpen hoe de campagnes van het bureau hen waarde opleveren. Dat zorgt op haar beurt voor betere resultaten voor klanten en verbetert de waarde en de klanttevredenheid voor bureaus, waardoor ze kunnen profiteren van extra inkomsten uit hun bestaande klantenbestand.
 


Bureaus

Media

Marketing