Aangescherpte identiteit, en nieuwe merk- en productcampagne Bavaria

27-06-2023 (12:35) - Marketing

Niet alleen in Nederland een iconisch biermerk, ook in vele andere landen is Bavaria niet weg te denken uit het bierschap. Om internationaal verder te groeien, heeft het Bavaria Global team samen met het Utrechtse bureau Kaliber Interactive een nieuwe positionering en merkcampagne ontwikkeld. Met ‘Family Brewed’ gaat het biermerk terug naar haar roots als familiebrouwer.

‘Family Brewed’ gaat over de expertise en vakmanschap die al 7 generaties lang van vader op zoon doorgegeven wordt. Een nieuw merkverhaal dat dus eigenlijk al 300 jaar in de maak is, maar tegelijkertijd precies gehoor geeft aan de uitdagingen van het Bavaria-merk in landen als Groot-Brittannië, Italië en Georgië. Global Marketing Manager Bavaria Miranda van Hees: “Een familiebedrijf ademt kwaliteit, je zet namelijk niet zomaar je naam op de gevel – of in ons geval je familiehandtekening op ieder flesje. Family Brewed gaat ervoor zorgen dat de kwaliteitsperceptie van ons Bavaria pils en onze groeiende 0.0% range de nodige boost krijgt.”

Bavaria introduceert de herpositionering met een merkcampagne, een productcampagne voor de 0.0% range en een aangescherpte visuele identiteit. Hiervoor zijn de herkenbare distinctive brand assets in een nieuw jasje gestoken om ‘Family Brewed’ op een consistente en toekomstbestendige manier neer te zetten.

Swinkels Family Brewers en Kaliber proosten de laatste tijd regelmatig met elkaar. Business Director Martin Stiemer van Kaliber: “Het is een voorrecht om voor de merken uit het rijke Swinkels portfolio te werken. Naast Rodenbach en Bavaria zijn we inmiddels al aan de slag voor het derde merk. Hier vertellen we later graag meer over.”

Credits

Royal Swinkels Family Brewers / Bavaria: Miranda van Hees, Erik Soeteman, Chiel Smits
Strategie en creatie: Kaliber Interactive i.s.m. Sean Condon & Stephen Joss
Fotografie: Peek Creative Studios
Behavioural design onderzoek: SUE Behavioural Design


Bureaus

Media

Economisch