Albert Heijn lanceert Mijn AH assistent met hulp van GenAI
Albert Heijn zet een grote stap in digitaal klantgemak door de introductie van ‘Mijn AH assistent’; een persoonlijke assistent die gebruik maakt van generatieve AI (GenAI). Hiermee is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die GenAI integreert in de dienstverlening via de app.
Mijn AH assistent biedt onder meer antwoord op de veel gestelde vraag: “Wat eten we vandaag?”. Met deze nieuwe functionaliteit toont de supermarktketen aan dat het continu streeft naar de meest relevante klantervaring; van het boodschappen doen tot het bereiden van gerechten.
Mijn AH assistent
Mijn AH assistent is een slimme tool; klanten kunnen eenvoudig vragen stellen of suggesties bekijken. De Mijn AH assistent geeft direct antwoorden en inspiratie in de vorm van heerlijke recepten of productsuggesties. Ook biedt de Mijn AH assistent praktische tips voor het koken, of bewaren van gerechten. De assistent is nieuw en weet nog niet alles, maar hij Ieert snel en wordt steeds slimmer. Zo gaat de Mijn AH assistent klanten steeds beter helpen. Mijn AH assistent is vanaf maandag 11 november beschikbaar voor klanten in de ‘Koken’ tab in de Mijn AH app, die inmiddels al meer dan 4,5 miljoen actieve gebruikers heeft.
Digitaal gemak voor het dagelijks leven met AI
Albert Heijn blijft zich richten op innovaties die het leven van klanten vergemakkelijkt. Naast de Mijn AH assistent wordt ook de Scan & kook functionaliteit toegankelijk in de Mijn AH app. Hiermee kunnen klanten op basis van een foto van ingrediënten recepten ontvangen. Deze eveneens GenAI gedreven toepassing is na meerdere testen met klanten verder geoptimaliseerd en volledig geïntegreerd in de app, voor een nog makkelijker gebruik bij het boodschappen doen en koken.
"De introductie van Mijn AH assistent is een belangrijke stap vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor Iedereen.", aldus Marit van Egmond CEO bij Albert Heijn. “Met generatieve AI zijn wij in staat om toepassingen te ontwikkelen die onze klanten van meer gemak en inspiratie voorzien in hun dagelijkse routines. Met onze teams blijven we dagelijks bezig om het leven makkelijker te maken voor onze klanten en daarom zijn we trots dit te kunnen lanceren op de vijftiende verjaardag van de Mijn AH app.”
Mijn AH app in het Engels
GenAI heeft niet alleen de introductie van Mijn AH assistent en Scan & kook mede mogelijk gemaakt. Het stelt de supermarkt ook in staat het gebruiksgemak van de app voor nog meer klanten toegankelijk te maken door de Mijn AH app grotendeels naar het Engels te vertalen. Hiermee wordt ingespeeld op de behoefte van internationale gebruikers. Andere talen volgen in de nabije toekomst.