Boomsma Distilleerderij lanceert Dry Gin
01-07-2016 (11:09) - Marketing
In de Bluespoon Bar van het Andaz hotel in Amsterdam lanceerde Boomsma Distilleerderij gisteravond hun nieuwste spirit: Boomsma Dry Gin. Presentator Tim Douwsma, de speciaal ontwikkelde cocktails en de show rond het thema ‘The Scent of a Spirit' gaven de lanceringeen touch of glamour, zonder af te doen aan de Boomsma boodschap: authentiek, geen opgeklopte verhalen, een knipoog naar het verleden en een frisse blik op de toekomst.
Het familiebedrijf voert bescheidenheid hoog in het vaandel, maar bij deze lancering maakte die plaats voor gepaste trots. Over alles is nagdeacht: de vierkante fles met het eigenzinnige logo is een knipoog naar de jaren '20 en '30 en symboliseert de rijke geschiedenis van het bedrijf, terwijl het design niet misstaat in de meest hippe bars van het moment. Toch komt smaak voor Saskia en Chantoine Boomsma, 5de generatie aan het roer van dit familiebedrijf, op de eerste plaats, 'vooral in een tijdperk waarin de ginkaart in bars soms groter is dan de wijnkaart.'

