Eerste bewegende persoon op AI-billboard van Katja

Eerste bewegende persoon op AI-billboard van Katja

20-03-2025 (13:51) - Marketing

Katja heeft een primeur te pakken rondom het programma Make Up Your Mind, dat afgelopen zaterdag is gestart bij RTL 4 en Videoland. Het snoepmerk en Ad Alliance ontwikkelden in samnnewerking met EssenceMediacom en StudioM (beiden onderdeel van GroupM) voor het eerst een hoogwaardige TV-uiting met AI én een bewegend persoon.

Beeld: Ad Alliance

De billboards worden rondom Make Up Your Mind uitgezonden en als bij Videoland de content wordt gepauzeerd, verschijnt een Pauze Ad. Deze uitingen haken perfect in op de context van het programma. Het programma is daarmee een mooie match met het merk Katja en specifiek met het product 'Katja Regenboog Geluk', welke speciaal voor de PRIDE geïntroduceerd is. 

Bekijk hier het inhaakbillboard en de Pauze Ad:



Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance: 'Met onze in-house AI-expertise zijn we bij Ad Alliance constant op zoek naar manieren om op de meest efficiënte en creatieve manier reclame-uitingen te maken. Daarbij zitten we bovenop de nieuwste ontwikkelingen. We zijn blij met deze doorbraak, waarbij alles heel mooi samenkomt. Let’s explore what's next.'

Dingen anders doen

Jeroen van Eunen, Managing Director bij Katja: 'Katja doet dingen graag anders. Zo zijn onze snoepjes sinds 2021 vegan en zetten we ons in voor de LHBTQIA+ community door onder andere deelname aan PRIDE Amsterdam. Een programma als Make Up Your Mind, waarin de artform van drag in de spotlight staat, sponsoren we dan ook met trots. Ook hebben we het gebruik van AI toegejuicht waarbij Regenboog Geluk, speciaal geïntroduceerd voor PRIDE, op een vernieuwende manier extra onder de aandacht wordt gebracht.

'Dragqueens zijn uniek en geven kleur aan de wereld. Ze zijn zeker niet te vervangen door AI want hun artform gaat verder dan looks. Daarom stralen er natuurlijk dragqueens bij ons aan boord tijdens de PRIDE Amsterdam. Een uitstapje naar AI is daarom ook zeker een primeur voor ons', vervolgt van Eunen.

Dit vijfde seizoen van Make Up Your Mind is afgelopen zaterdag gestart en de komende zes weken kan de Nederlandse kijker weer mee raden met de twee panels in de studio. De finale is op zaterdag 26 april. Na deze afleveringen is de ware identiteit van de deelnemende BN’ers en Mystery-queens bekend, en weten we welke BN’er Queen er dit seizoen met de winst vandoor gaat.


Bureaus

Media

Economisch