Grolsch introduceert nieuw biermerk Kornuit

28-10-2013 (08:21) - Marketing

Het gebeurt niet vaak dat een brouwer zich waagt aan de introductie van een nieuw biermerk in de Nederlandse markt. Maar Grolsch komt nu met een nieuw ‘verfrissend bier’, Kornuit. Het merkconcept en de verpakking van Kornuit zijn ontwikkeld door het internationale designbureau CARTILS, dat vorig jaar ook het nieuwe design voor Grolsch ontwierp. Kornuit is een op zichzelf staand merk, met Grolsch als afzender.
 
Het design weerspiegelt de mentaliteit van jonge ‘Kornuiten’. De eigentijdse kijk op het leven uit zich in een verpakking met een frisse kleurcombinatie; levendig groen, puur wit en kwalitatief zilver. Met een groot ongepolijst logo, spontaan geplaatst op de witte verpakking, wil het design een ‘urban’ gevoel oproepen. Het merk speelt hiermee in op de huidige ‘craft beer’ trend en neemt afstand van de traditionele bierpresentaties.
 
Naast het ontwerp van de verpakking is CARTILS medeverantwoordelijk voor de ‘look & feel’ van het merk. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch