Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2024 geopend

21-05-2024 (16:13) - Marketing

De inschrijvingen voor DDMA Experimentation Heroes 2024 op donderdag 7 november zijn geopend. Experimentation-specialisten kunnen een case indienen in drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en de nieuwe categorie Beyond Web. Ook wordt de Lindeboom-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst.

Het programma van het event is opgedeeld in drie verschillende zalen, elk met een eigen hoofdthema. Bezoekers kunnen nu zelf kiezen welke case hen het meest interesseert en zich daar verder in te verdiepen. Tickets zijn vanaf nu beschikbaar via hun website.

Nieuwe categorie

De categorie Omnichannel gaat vanaf dit jaar verder onder de naam Beyond Web. Inhoudelijk blijft deze categorie nagenoeg hetzelfde en draait voornamelijk om experimenten met als doel een brede funnel richting en op een website te optimaliseren. 

De jury kijkt hier vooral naar elementen als Open Rate, Return On Advertising Spend (ROAS), Click to Open Rate (COTR), Foot Traffic en thema's als off/online-combinatie en kanaalexperimenten. De categorie richt zich daarmee op experimenten die verder gaan dan alleen web. Denk bijvoorbeeld aan experimenten die buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.

Een jury van experts

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vier experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. Afgelopen jaar kwamen PostNL (Conversie), TomTom (Experimentation Culture), DELTA Fiber (Omnichannel) als winnaars uit de bus.

 


Bureaus

Media

Economisch