Jim Bakkum in wollige campagne

28-09-2011 (08:48) - Marketing

 De veelzijdige mogelijkheden en voordelen van de natuurlijke wolvezel worden onder de aandacht gebracht op een persevenement en met verschillende consumenten acties. In Amsterdam kan iedereen op een nu nog geheime locatie ‘onder de wol kruipen met Jim Bakkum’. De opzet van The Campaign for Wool is uit Engeland overgewaaid naar Nederland en gaat 5 oktober van start. 

Schapenboeren krijgen minder voor hun wol betaald dan het onderhouden van een schaap kost. Ook zijn er steeds minder schapen op de wereld. Dit moet veranderen, want wol is een belangrijk element in ons leven. Het is een natuurlijk, en daardoor relatief goedkoop, isolatiemiddel en bovendien biologisch afbreekbaar. Voor kleding is het een comfortabel en kreukherstellend materiaal; in het interieur isolerend en veilig dankzij de natuurlijke brandvertragende werking. Daarnaast is wol mooi om te zien, ook niet onbelangrijk. 

The Campaign for Wool is een internationale beweging, waar bedrijven uit alle sectoren zich bij aansluiten, van de grootste ondernemingen tot individuele ambachtsmensen. Het zet zich in om de bijzondere eigenschappen die de wolvezel biedt, te promoten en daarmee de schapenhouders en de internationale textielindustrie te ondersteunen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch