KFC kiest Abovo Maxlead al nieuw mediabureau

KFC kiest Abovo Maxlead al nieuw mediabureau

20-02-2025 (15:32) - Marketing

KFC Nederland kiest Abovo Maxlead als zijn nieuwe full service media- en marketingpartner. Het bureau gaat de kipfrituurder ondersteunen in het volledige crossmediale proces: van strategie tot executie, en van performance tot media.

Beide organisaties delen een ondernemende mentaliteit en zijn ervan overtuigd dat merkstrategie en media-inzet hand in hand moeten gaan om impact te realiseren. KFC bevindt zich in een nieuwe fase van merkontwikkeling en heeft daarom gekozen voor een mediabureau dat creativiteit, resultaatgerichtheid en digitale innovatie centraal stelt.

Willem-Albert Bol, vertrekkend CEO Abovo Maxlead: "KFC is een iconisch merk met serieuze groeiplannen. We zijn trots dat zij voor Abovo Maxlead hebben gekozen. Onze cultuur van ondernemerschap en lef sluit goed aan bij de waarden die KFC zocht in hun bureau. Samen kort op de bal zitten om in de dynamische foodmarkt het verschil te maken. Ons team staat klaar en kijkt uit naar een succesvolle samenwerking."

De samenwerking is inmiddels gestart met de lancering van de Lava Hot Wings-campagne. De uitingen rondom deze extreem pittige kippenvleugels versterken de merkbeleving en zichtbaarheid van KFC in Nederland. Samen met creatief bureau Truus en PR-bureau Ovide heeft Abovo deze campagne tot leven gebracht.


Bureaus

Media

Economisch