
TBWA\NEBOKO eerste hoofdsponsor Prazeres United
TBWA\NEBOKO is de eerste hoofdsponsor van Prazeres United, een voetbalclub voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro. Dankzij de steun van het reclamebureau krijgen honderd kinderen dagelijks training en een lunch.
De samenwerking ontstond na een presentatie van oprichter Willem Mulders tijdens Culture Café, TBWA’s eigen podium waar elk kwartaal een andere cultuur centraal staat. Mulders: 'Afgelopen maand ontvingen ze hun eerste paar sportschoenen en een clubshirt – voor sommigen hun allereerste paar schoenen ooit.'
De club groeit snel en de wachtlijst voor nieuwe leden wordt langer. Er is behoefte aan een beter veld en extra voorzieningen. Om dit mogelijk te maken, worden speciale clubshirts verkocht met de boodschap ‘Buy a shirt, change a life’. De opbrengst gaat niet alleen naar de voetbalclub, maar wordt ook gebruikt voor maandelijkse voedselpakketten voor de families van de spelers. Eerder appten we met Mulders over dit initiatief.
Creatieve industrie als aanjager
Voor TBWA\NEBOKO is de samenwerking met Prazeres United een goed voorbeeld van hoe cultuur en maatschappelijke betrokkenheid samenkomen. Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO zegt: 'We hopen dat dit andere bureaus en bedrijven inspireert om ook bij te dragen. Als creatieve industrie kunnen we samen een groot verschil maken.' Meer weten of bijdragen? Ga naar prazeresunited.com.
Credits
Merk: Prazeres United
Partner: TBWA\NEBOKO
Initiatiefnemer: Willem Mulders
Strategie, Logo design & visuele identiteit: Lama Lama
Samenwerking art direction + design: Ingmar Coenen
Digital design & development: Lama Lama
Developer: Tim Koree
Fotografie : Cikic Jermain
Animatie Studio : Jagthund