Advertentieplatform GumGum  doorbreekt 1 miljard dollar-grens

Advertentieplatform GumGum doorbreekt 1 miljard dollar-grens

28-10-2022 (10:41) - Media

GumGum, een contextueel-georiënteerd, wereldwijd digitaal advertentieplatform, heeft de mijlpaal van 1 miljard dollar aan advertentie-uitgaven doorbroken. In plaats van cookies van derden te gebruiken die consumenten op het internet volgen, stelt contextuele targeting adverteerders in staat mensen te ontmoeten op het moment.

De wereldwijde markt voor contextuele reclame zal tegen 2026 naar verwachting een markt van 335,1 miljard dollar vertegenwoordigen en is een targetingmethode die privacy gericht is en geen gebruik van persoonsgegevens van de consument vereist. Adverteerders omarmen nu contextuele oplossingen te midden van de wereldwijde roep om regelgeving inzake gegevensprivacy en beginnen de kracht van context te begrijpen als een proxy van intentie, in plaats van persoonlijke identificatiemiddelen.

"We zijn blij met deze mijlpaal, die we zien als een belangrijk moment in onze voortdurende reis en groei bij GumGum, na meer dan een decennium voorstander te zijn van contextuele technologie," zei GumGum CEO Phil Schraeder. "We weten dat contextuele technologie de ultieme universele targeting methode is voor een cookie loos tijdperk. Deze is in staat om consumenten te bereiken in de juiste mindset in huidige en toekomstige omgevingen om betere bedrijfsresultaten en verhoogde verkoop te stimuleren. "

context van digitale omgeving

In plaats van cookies van derden te gebruiken die consumenten op het internet volgen, stelt contextuele targeting adverteerders in staat mensen te ontmoeten op het moment. Dit doet GumGum door advertenties af te stemmen op de context van een digitale omgeving, wat resulteert in meer aandacht, merkherinnering en actie van de consument. GumGum is de enige onafhankelijke technologieleverancier die de accreditatie op inhoudsniveau van de Media Rating Council (MRC) heeft gekregen voor contextuele analyse, merkveiligheid en geschiktheid. 

Sinds de oprichting in 2008 is GumGum gegroeid tot bijna 500 werknemers in 19 markten wereldwijd, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië, Mexico en Japan. GumGum is erkend als een toonaangevende contextuele leverancier door enkele van 's werelds meest invloedrijke merken, en werkt met meer dan 70% van de Fortune 100-bedrijven, waaronder SAP, Jeep, Canon en Vodafone, en topuitgevers zoals Axel Springer, Meredith en Hearst. 
 


Bureaus

Marketing

Economisch