Audify Hub is hèt nieuwe online platform voor aanleveren radiocommercials

Audify Hub is hèt nieuwe online platform voor aanleveren radiocommercials

07-04-2025 (11:48) - Media

Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. De audiomarkt professionaliseert verder met dit nieuwe online aanleverplatform met aangescherpte kwaliteitseisen voor uitzendmateriaal. Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.

Voor campagne-analyses is het belangrijk dat radiocommercials maar een keer aangeleverd worden en daarom gaat de overgang van het oude naar het nieuwe systeem van de ene op de andere dag. Producenten die radiocommercials aanleveren kunnen vanaf nu een account aanmaken in Audify Hub. Commercials aanleveren via Audify Hub kan vanaf 15 april, vanaf die dag treedt het systeem in werking en worden radiocommercials doorgezonden naar de radiozenders. Tot en met 14 april kunnen de radiocommercials gewoon worden aangeleverd via het huidige aanleversysteem, Spotwave. 

Voor een optimale geluidskwaliteit van de uitzendingen, zijn nieuwe uniforme standaarden ontwikkeld. Het ingebouwde controlesysteem zorgt ervoor dat radiocommercials die niet voldoen, niet worden doorgezonden naar de radiozenders. De gebruiker leest in een rapport wat er anders moet en kan de commercial met de nodige aanpassingen opnieuw aanbieden. Om iedereen in de markt te laten wennen aan de nieuwe standaard, is er een automatische correctie in Audify Hub voor een aantal van de kwaliteitseisen. 

RadioCloud

Alle aangeleverde radiocommercials worden automatisch doorgeplaatst naar de radiocommercialbibliotheek RadioCloud, op de Audify Website. Hier staan radiocommercials die te horen zijn geweest op de Nederlandse radiozenders met zoekfuncties op adverteerder, branche en periode.


Bureaus

Marketing

Economisch