Beste eerste kwartaal ooit voor Discovery
05-04-2016 (16:43) - Media
Discovery sluit het eerste kwartaal van 2016 met een record af. Met een gemiddeld marktaandeel van 4,4% op M20-49[1] en 2,8%[2] in prime time was dit het beste eerste kwartaal tot nu toe. Dit is een groei in prime time van 18% ten opzichte van Q1 2015.
Arno Flapper, Channel Director Discovery & Digital: 'Discovery staat er beter voor dan ooit door een ijzersterke maandagavond met de combinatie van ‘Gold Rush’ en ‘Alaska Bush People’ en het voortdurende succes van de Tooltime avond op de vrijdag.'
Uit kijkersonderzoek is gebleken dat de kijkers het herkenbare programmaschema waarderen, wat ook zorgt voor een continue performance, aldus Flapper. 'Eerder hebben we dit kwartaal met ‘Running Wild with Bear Grylls & Obama’ (240.000 kijkers gemiddeld) op donderdag 7 januari een nieuwe titel in de top vijf best bekeken programma’s ooit op Discovery. Last but not least is de reeks met indrukwekkende documentaires op zondagavond van start gegaan met mooie cijfers voor ‘Alcatraz: Escaping The Rock’ op Eerste Paasdag (95.000 kijkers gemiddeld) en Tweede Paasdag (152.000 kijkers gemiddeld).'