BNN lanceert grootste jongeren onderzoek ooit: #maarwatvindjij?
18-04-2016 (12:24) - Media
Is er te veel seks? Word je in het onderwijs goed klaargestoomd voor het werkleven? Wat betekent voor jou ‘volwassen zijn’? En met welk gevoel kijk je naar de toekomst? Generation What, in Nederland omgetuned naar #maarwatvindjij, is een door de European Broadcasting Union geïnitieerd, internationaal jongerenonderzoek dat inzicht gaat geven in hoe Europese jongeren anno 2016 in het leven staan. In twaalf landen onderzoeken publieke omroepen hun jonge inwoners.
Vandaag lanceert BNN de online vragenlijst met 149 vragen. De resultaten van alle landen tezamen vormen een compleet overzicht van ambities, verwachtingen en angsten over actuele onderwerpen van de huidige Europese generatie 15-34-jarigen. De informatie zal voor bestaande programma’s nieuwe thema’s en invalshoeken opleveren. En nieuwe programma’s kunnen en zullen hiermee worden ontwikkeld.