&C snelst groeiende magazine merk op social media

27-07-2017 (17:33) - Media

Het aantal likes/volgers van &C stijgt in het tweede kwartaal van 2017 met 58% en is daarmee het snelst groeiende magazine merk op social media. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.


Het aantal likes/volgers van magazine merken tikt in het tweede kwartaal 2017 bijna de 10 miljoen aan. In vergelijking met het eerste kwartaal 2017 is dit een stijging van 7%. Ook in het tweede kwartaal laten Instagram en YouTube de grootste stijging zien. Beide kanalen zien het aantal volgers met 10% groeien. Op bijna alle kanalen stijgt het aantal likes/volgers, behalve bij Google+.

 

Aandelen per kanaal

Magazine merken hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (54%), gevolgd door Twitter en Instagram met beiden een aandeel van 19%. Het aandeel van Instagram stijgt elk kwartaal sterk en is inmiddels gelijk aan het aandeel van Twitter.

      

Populaire merken

De top 3 meest populaire magazine merken op social media is in het tweede kwartaal van 2017 iets gewijzigd. Nr 1 en 2 zijn nog altijd Voetbal International en LINDA. vtwonen staat nu op de derde plaats en ELLE neemt de vierde plek in beslag. In de Top 25 meest populaire magazine merken zijn diverse veranderingen zichtbaar. Meest opvallende verandering is de sterke groei van &C (+58%). Op een aantal kanalen waar het merk actief is, neemt het merk inmiddels een plaats in de top 10 van meest populaire magazine merken in. Andere magazine merken die een sterke stijging van het aantal likes/volgers zien zijn AD Magazine (54%), Plus Magazine (37%), Stijlvol Wonen (28%), Story (27%), Royalty (25%), Men’s Health (23%) en Juist (20%). Bij bijna alle merken die zijn gemeten stijgt het aantal likes/volgers.

            

Over de monitor

Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazine merken op social media. Het rapport geeft inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazine merken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazine merken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor verschijnt elk kwartaal. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De monitor is voor de vierde keer gepubliceerd.


Bureaus

Marketing

Economisch