Hearst brengt 4 titels in licentie onder bij PXR

Hearst brengt 4 titels in licentie onder bij PXR

13-09-2024 (11:10) - Media

Hearst Netherlands en PXR gaan samenwerken. PXR gaat vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uitgeven in Nederland. De titels die onder deze overeenkomst vallen, zijn Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World. Met deze strategische samenwerking versterkt PXR haar groeiende portfolio in de sport- en lifestylemarkt.

De vier titels, die elk marktleider zijn binnen hun eigen segment, passen perfect in het bestaande portfolio van PXR: sport, lifestyle, technologie en automotive. Met deze samenwerking versterkt PXR haar positie als vooraanstaand uitgever binnen de sport- en lifestylewereld. PXR biedt haar lezers hiermee nog meer hoogwaardige content op het gebied van gezondheid, fitness, wielrennen en hardlopen.

Ernst Keyzer, CEO van PXR, over de samenwerking: "De toevoeging van deze sterke merken aan ons portfolio biedt enorme kansen. Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World zijn stuk voor stuk gerenommeerde titels die perfect passen bij onze missie om echte relaties met (sport)fans en community’s op te bouwen. We kijken ernaar uit om deze merken zowel in print als online naar een hoger niveau te tillen en de lezers te blijven inspireren."

"PXR is een best-in-class uitgever in Nederland en we zijn verheugd om hen te verwelkomen in ons wereldwijde netwerk van 48 licentiepartners in 47 landen", stelt Joe Martin, VP Media Licensing van Hearst Magazines International.

Marscha Krouwel, CEO van Hearst Netherlands, vult aan: "De expertise van PXR op het gebied van (online) uitgeven van sport en lifestyle titels sluit naadloos aan bij onze merken. Door deze samenwerking kunnen we de kracht van onze iconische merken Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World verder vergroten en nog beter inspelen op de behoeften van de Nederlandse markt."

Vanaf 1 oktober 2024 gaat de samenwerking officieel van start en zal de transitie van de uitgeefactiviteiten van Hearst naar PXR gefaseerd plaatsvinden. Vanaf oktober gaat PXR de printuitgaven van de verschillende titels publiceren. In de daaropvolgende maanden wordt stapsgewijs gewerkt aan een soepele overdracht van de online activiteiten, zodat de kwaliteit en continuïteit van de magazines voor zowel lezers als adverteerders gewaarborgd blijft. Beide partijen zien deze nieuwe fase van samenwerking met vertrouwen tegemoet en streven ernaar de sport- en lifestylecommunity in Nederland verder te ontwikkelen en uit te breiden.

 


Bureaus

Marketing

Economisch