Jongevrouwenmerk Flair is vernieuwd

Jongevrouwenmerk Flair is vernieuwd

08-11-2022 (10:15) - Media

De wekelijkse peptalk vol empowerment van videocolumnist Soundos El Ahmadi is een van de vele nieuwe formats van de radicaal vernieuwde Flair. Met een compleet nieuw smoel en een inhoudelijke focus op zelfontwikkeling zonder bullshit heeft Flair gekozen voor een nieuw hart. Een vernieuwing die moet leiden tot verjonging van de doelgroep en versteviging van de nummer één positie in bereik onder jonge vrouwen.

De nieuwe redactionele formule sluit naadloos aan bij de veranderende behoefte van de jonge vrouw die, zo blijkt uit de Flair-enquête, enorm worstelt met haar mentale gezondheid. Bij het Flair-onderzoek onder ruim 2.600 jonge vrouwen geeft 68% aan dat zij prestatiedruk ervaart. Daarvan meldt de helft dat ze deze druk zichzelf oplegt. Maar liefst 76% kampt met depressieve gevoelens, paniekaanvallen of burn-outklachten. 40% vindt dat er te weinig aandacht is voor mentale gezondheid in de media.

'Fuck perfectie'

‘Schokkende cijfers’, vindt hoofdredacteur Marije Veerman. ‘Daarom maken wij daar in Flair nu meer ruimte voor. Door goed te luisteren, maar vooral door de jonge vrouw een podium en stem te geven. Met praktische adviezen van rolmodellen en experts willen we empoweren. Flair wordt dé plek voor de jonge vrouw die het beste uit zichzelf wil halen. Vrouwen die sterk én kwetsbaar durven zijn. Weten wat ze willen, maar soms ook niet. Dus fuck perfectie, vier het leven en jezelf.’

Voor iedere levensfase een passend merk

Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines licht de strategische keuze om Flair te verjongen verder toe: ‘We streven er naar binnen ons vrouwen portfolio voor iedere vrouw, in iedere levensfase een passend merk te hebben. Daarom maken we duidelijke keuzes om onze vrouwen merken te differentiëren en krachten te bundelen. Flair richt zich op de 25+ vrouw, terwijl Libelle zich focust op 45+ vrouwen en Margriet op de doelgroep van 60+ vrouwen. Met onze vrouwen merken bereiken we al bijna 5,5 miljoen consumenten per maand. Met deze heldere positionering gaan we nog verder groeien in bereik en bouwen we het grootste Nederlandse vrouwendomein verder uit.’  


Bureaus

Marketing

Economisch