KPN wint terrein op televisiemarkt
04-04-2016 (15:35) - Media
KPN heeft in 2015 weer een groter marktaandeel behaald op het gebied van televisie: een stijging van ruim 2 procentpunt naar 28,7 procent van de aansluitingen. Marktleider Ziggo leverde 2,4 procentpunt in. Dat meldde onderzoeksbureau Telecompaper zondag.
Het fusiebedrijf van Ziggo en het voormalige UPC is nog goed voor 52,2 procent van de markt.
glasvezel en DSL
KPN profiteert volgens het onderzoek van de groeiende vraag naar televisie via glasvezel en DSL. Het bedrijf levert in 2015 televisie aan ruim 2,2 miljoen klanten. Ziggo heeft 4,1 miljoen tv-klanten. Ziggo heeft nog 47,5 procent van de digitale tv-markt in handen.
KPN profiteert volgens het onderzoek van de groeiende vraag naar televisie via glasvezel en DSL. Het bedrijf levert in 2015 televisie aan ruim 2,2 miljoen klanten. Ziggo heeft 4,1 miljoen tv-klanten. Ziggo heeft nog 47,5 procent van de digitale tv-markt in handen.