LINDA.meiden is vernieuwd: meer online content, minder magazine

LINDA.meiden is vernieuwd: meer online content, minder magazine

26-03-2024 (15:57) - Media

LINDA.meiden krijgt een make-over. De afgelopen 12 jaar is LINDA.meiden uitgegroeid tot een populair mediamerk voor millenials en Gen Z'ers. In deze periode is de mediaconsumptie van deze doelgroep sterk veranderd, daarom beweegt LINDA.meiden met hen mee.

Het magazine gericht op millenials en Gen Z, gaat zich meer focussen online content, een nieuwe app en een betaald digitaal abonnement (vanaf juni 2024). Bovendien hebben zij onlangs de nieuwe podcast Hey Meiden gelanceerd. 

Het magazine blijft belangrijk voor LINDA.meiden, maar verschijnt voortaan vier, in plaats van zes, keer per jaar. Het formaat is extra groot, veel dikker, en volgens het magazine zelf 'nóg mooier dan voorheen'. De eerste editie in de nieuwe stijl is vanaf vandaag beschikbaar, met op de cover actrice en presentatrice Holly Brood. 

Mandy Woelkens, hoofdredacteur LINDA.meiden, legt de verandering uit: “Onze doelgroep leeft steeds meer online en dus passen wij ons daarbij aan en richten we ons op het digitaal uitbreiden van het merk LINDA.meiden. De magazines blijven van cruciaal belang, maar we gaan ons meer focussen op hoogwaardige en boeiende online content. Het uiteindelijke doel: een online omgeving voor jongeren creëren, gevuld met verhalen, video’s, interviews en podcasts die je laten lachen, nadenken of je ontroeren en waar exclusieve deals en events op je staan te wachten.”

 


Bureaus

Marketing

Economisch