Heineken valt in de prijzen bij ISMI Shopper Marketing Awards
Tijdens het uitverkochte evenement Catch the Shopper op 6 juni zijn namens ISMI de winnaars van de Shopper Marketing Awards 2024 bekendgemaakt. Deze prijs eert de meest effectieve en impactvolle activatie en samenwerking in het vakgebied de Shopper- en Trade Marketing.
De winnaar van de 360 Shopper Marketing Award 2024 werd The Heineken Company. Hun bijzonder Nederlandse ‘150 jaar’ campagne wist de zaal te imponeren met zijn effectiviteit en naadloze (tailor made) executie in food Retail. Heineken liet zien hoe een merk zich op innovatieve wijze kan verbinden met de consument en shopper in een 360 aanpak, en wist daarmee deze felbegeerde vakprijs in de wacht te slepen.
Succesvolle samenwerking
Voor het eerst dit jaar werd ook de Joint Category Development Award uitgereikt. Deze werd toegekend aan de succesvolle samenwerking tussen Vrumona en AH Retail Media Services. Hun gezamenlijke inspanning om het cola segment on-shelf te optimaliseren en te activeren is zeer succesvol waardoor zij zowel de sales als de shopper experience significant hebben weten te verhogen. Dit partnerschap toont de kracht van samenwerking en het maximaliseren van rendement voor zowel retailer als merkfabrikant.
Live pitches
Voor beide categorieën waren er drie genomineerden die hun casus mochten presenteren in een dynamische vijf minuten durende live pitch voor een publiek van 300 bezoekers. Deze pitches waren van cruciaal belang en bepaalden 50% van de uiteindelijke score. De overige 50% werd bepaald door een deskundige vakjury die elk aspect van de campagnes grondig beoordeelde.